روزجهانی ایدز

روزجهانی ایدز

پیام ها: 0
فایل ها: 0
لینک کوتاه:
hadafshiraz.com/i9M8Y
متن خبر:

😐بچه ها بیماری ایدز یا اچ آی وی یعنی نقص  سیستم ایمنی بدن انسان است.ویروس به سیستم ایمنی بدن حمله می کند و آن را ضعیف میکند .یعنی بیمار در مقابل انواع عفونت ها و سرطان ها بی دفاع شده و در نهایت از پای در می آید..اچ :به معنی انسان ،ای :دفاع سیستم ایمنی ،وی :به معنی ویروس است.این ویروس باعث تضعیف سیستم ایمنی است و گلبولهای سفید را میکشد .از زمان ورود ویروس به بدن تا شروع بیماری ایدز ممکن است بیش از 15-10 سال طول بکشد. افراد آلوده از نظر ظاهری سالم هستند اما می توانند بیماری را به دیگران انتقال دهند. 

😈راه های انتقال این ویروس :1.از طریق فرآورده های خونی آلوده به ویروس است.از طریق سوزن و سورنگ آلوده.اشیای تیز و برنده ،خالکوبی و تاتو وسوراخ کردن گوش ،وسایل پزشکی و دندان پزشکی ..منتقل می شود.

2. مادر آلوده در جریان حاملگی ،شیردهی و حین زایمان جنین را مبتلا می کند. 

😉ایدز از طریق آب و هوا ،گزش حشرات و دست دادن ،عطسه و سرفه کردن ،ظروف مشترک ،استفاده از استخر شنا و حمام ،صحبت کردن ،کار در یک محل و استفاده وسایل نقلیه عمومی منتقل نمی شود.

🍀راه های پیشگیری از بیماری ایدز:استفاده از وسایل شخصی خود.هرگز از مسواک ،سوزن خالکوبی و تیغ اصلاح مشترک استفاده نکنید. استفاده از سرنگ مشترک ممنوع می باشد. 

😯کسب مهارت های مختلف در زندگی از جمله مهارت نه گفتن.

✂️استفاده از وسایل شخصی در آرایشگاه مثل:تیغ،قیچی،پیش بند،برس ،حوله و....به همراه داشته باشید .مخصوصا دقت نمایید که از تیغی برای شما استفاده شود که کسی از آن قبلا استفاده نکرده باشد. در مراجعه به دندان پزشکی از استریل بودن وسایل مطمئن باشید. هرگز به سرنگ ،وسایلی که تیز و برنده می باشندودر کوچه و خیابان افتاده اند دست نزنید. 

🧐برای دیدن مطالب بیشتر لطفا در قسمت گالری  پوشه پوسترهای بهداشتی مراجعه نمایید.باتشکر.دپارتمان بهداشت و تغذیه مجتمع آموزشی فرهنگی هدف .کشتکار 

برای دیدن کلیپ آموزشی  ایدزبر روی لینک زیر کلیک نمایید👇 https://www.aparat.com/v/LNf4Q/%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87_%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%86_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C_%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%B

تو هم می تونی با ورود به سیستم، نظرت رو با ما به اشتراک بذاری...
نظرات: