آموزش تئوری و عملی بازیافت زباله

آموزش تئوری و عملی بازیافت زباله

پیام ها: 0
فایل ها: 1
لینک کوتاه:
hadafshiraz.com/Ao7i8
متن خبر:

با سلام 
دانش آموزان عزیز با توجه به اهمیت جداسازی زباله  ها و همچنین تولید حجم زیاد زباله ها در طول روز در مدرسه  ، در مکان های مختلف مدرسه سطل های آبی بزرگی که علامت «سازمان بازیافت»♻️ بر روی آن می باشد قرار داده شده است . 

🚮انتظار می رود که شما عزیزان درون این سطل ها فقط «زباله های خشک » بریزید. 

 ♻️ بهتر است بدانید که سازمان بازیافت به صورت هفتگی این زباله ها را  از درب مدرسه تحویل می گیرد و به  کارخانه پسماند منتقل می نماید تا عمل بازیافت زباله ها انجام گیرد. 

🔰آیا می دانید زباله خشك شامل چه موادی می باشد؟ 
 ✳️ لوازم التحرير از كار افتاده، دفتر مشق، جزوه يا كتاب به درد نخور و نوشته شده، بطري و جعبه نوشيدني شير، آب و آب ميوه و كيسه هاي نايلوني و آلومينيومي و پلاستيكي كه مواد خوراكي در آن قرار گرفته بودند، ظروف شيشه اي، قوطي كنسرو، قطعات چوبي، لوازم برقي و الكترونيكي از كار افتاده، قطعات آهني و فلزي اسقاط شده و كالاهاي مشابه، زباله خشك به شمار مي روند. 
زباله های خشك بايد پاكسازي شوند، تا مايعات و زباله های تر  از آنها جداسازي شود .

✅برای روشن شدن اهمیت بازیافت یک مثال را برایتان بیان می کنم. 
یکی از پر مصرف ترین اقلام لوازم التحریر کاغذ است. کاغذ ها هر روز به میزان زیادی خرید و فروش شده و استفاده می شود. سرنوشت هر کاغذی که خریده می شود در نهایت سطل زباله است. سالانه هزینه های زیادی بابت تولید کاغذ از چوب درختان صرف شده و درخت های زیادی قطع می شود. ما می توانیم با بازیافت کاغذ هایی که یک بار مصرف شده اند, جلوی قطع درختان و جنگل زدایی ها را گرفته و همچنین از زباله هایمان پول استخراج کنیم.

♻️ بازیافت این دور ریختنی ارزشمند, خود یک صنعت و تجارت پر سود است که در بسیاری از کشور های جهان  انجام می شود. 

‼️امیدوارم به همت شما دانش آموزان عزیز ، مدرسه ما که جامعه ی کوچکی از کشور بزرگ ایران عزیز می باشد بتواند در راستای کمک به محیط زیست و  حفظ سرمایه های ملی موفق و  پیروز باشد . 🙏💪

تو هم می تونی با ورود به سیستم، نظرت رو با ما به اشتراک بذاری...
نظرات: