هفته سلامت مردان

هفته سلامت مردان

پیام ها: 3
فایل ها: 3
لینک کوتاه:
hadafshiraz.com/c2PYy
متن خبر:

🔍قابل توجه پدران و پدربزرگان گرامی:

🧔اولین پنجشنبه اسفند روز سلامت مردان نامگذاری شده است. یکی از مواردی که می‌تواند بر سلامت مردان تاثیر مستقیم و موثری داشته باشد، انتخاب نوع مواد غذایی یا رژیم غذایی روزانه است.👨

🧑افرادی که از کودکی تغذیه سالمی داشته‌اند، در بزرگسالی و میانسالی کمتر به بیماری‌های قلبی- عروقی، دیابت و حتی سرطان مبتلا می‌شوند. شاخص‌های مختلفی که بیانگر عوامل خطر بیماری‌هاست، نشان می‌دهد مردان تغذیه مناسبی ندارند؛ 31 درصدشان فعالیت بدنی نامناسب دارند و 20 درصد مردان هم به صورت روزانه سیگار می‌کشند. این در حالی است که براساس آمارهای وزارت بهداشت، از 37 سرطان شایع، 32 مورد در مردان اتفاق می‌افتد و نکته مهم دیگر اینکه مردان هنگام بیماری کمتر به پزشک مراجعه می‌کنند و وقتی مراجعه می‌کنند هم کمتر علائم خود را اعلام و کمتر دستورات پزشکی را رعایت می‌کنند.

🏋️‍♀️به گزارش «بهپو»، اول تا هفتم اسفند هر سال در تقویم سلامت کشورمان به‌نام «هفته سلامت مردان» و اولین پنجشنبه اسفند روز سلامت مردان نامگذاری شده است. هدف از نامگذاری این هفته به‌نام سلامت مردان، این است که آقایان بیشتر نسبت به سلامتشان هوشیار باشند و با انتخاب شیوه زندگی سالم بتوانند زندگی طولانی‌تر و همراه با سلامت داشته باشند. یکی از مواردی که می‌تواند بر سلامت مردان تاثیر مستقیم و موثری داشته باشد، انتخاب نوع مواد غذایی یا رژیم غذایی روزانه است.

 

📌آیا شیوع بیماری‌های غیرواگیر در مردان بیشتر است؟

تغذیه نقش مهمی در حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها دارد و درواقع اگر مردان الگوی غذایی سالم و درستی داشته باشند، به میزان قابل‌توجهی از بیماری‌هایی که به دلیل تغذیه نامطلوب ایجاد می‌شود، پیشگیری خواهد شد. وضعیت مردان در بیماری‌های غیرواگیر در بسیاری موارد از زنان بدتر نیست. به طور مثال، شیوع دیابت در مردان حدود 5/8 درصد و از زنان کمتر است زیرا این میزان در زنان 10 درصد است. با این حال یکی از نگرانی‌ها روند رو به رشد دیابت و فشارخون است، به طوری که فشارخون در مردان حدود 26 درصد است و 22 درصد مردان چربی خون بالا دارند. اضافه وزن و چاقی هم مشکل دیگری است که باید به آن توجه کنیم. شیوع اضافه وزن و چاقی در مردان نیز در استان‌های مختلف 30 تا 60 درصد است. این شیوع در استان‌های گیلان، مازندران، تهران، آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل بیشتر است که علت اصلی آن الگوی غذایی نامناسب و تحرک بدنی ناکافی است. همان‌طور که می‌دانید، اضافه وزن و چاقی عوامل خطر برای بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری‌های قلبی-عروقی و انواع سرطان‌ها و دیابت است.

🚑توصیه های بهداشتی:

🍗کمتر گوشت قرمز بخورید

🍏سبزی‌ و میوه‌های رنگی بخورید

⏰حداقل 4 ساعت قبل از خواب شام بخورید

😲پرخوری نکنید

⛔ذائقه‌تان را به غذاهای کم‌نمک عادت دهید

🥛بیشتر آب بنوشید

تو هم می تونی با ورود به سیستم، نظرت رو با ما به اشتراک بذاری...
نظرات:
زهرا جاویدی آلسعدی دوم یک، کلاس 201 سه شنبه 1402/08/16، ساعت 13:26
عرض ادب و احترام تشکر فراوان بابت مطالب خوبتون
شیرین گلچین کودکستان الف، کلاس 1 دو شنبه 1401/12/08، ساعت 21:1
با تشکر از شما.🌹🌹🌹
با آرزوی سلامتی برای همه.🙏🙏🙏
آواسادات خاکبان رضا اول دو، کلاس 102 يک شنبه 1401/12/07، ساعت 0:12
سپاس بابت مطالب خوب خانم کشتکار عزیزم